3 november 2009

Inkompetens?

Är så trött på sjukhuset här i stan nu.

-Vad har du för problem?
-Jag har varit till er två gånger tidigare för att min hals krånglar och nu har jag börjat hosta blod igen.
-När var du här senast?
-Öhh, för typ ett år sedan tror jag. Läkaren gjorde en undersökning då men den visade inget.
-Okej...Nu är det så att vi inte har några tider kvar idag så du får ringa igen imorgon.
-Kan jag inte boka in en tid för en annan dag då?
-Nej tyvärr, det går inte.

Jag blir förbannad och slänger på luren. Efter ett tag ringer jag igen och lämnar mitt nummer så de kan ringa upp igen.

-Jag skulle behöva få en tid inbokad då jag inte har möjlighet att sitta och ringa varje morgon till er.
-Okej...Vi har en tid ledig på fredag klockan tio.
-Okej, har ni någon nästa vecka? Jag åker nämnligen iväg på kurs på fredag.
-Jodå, vi har en på onsdag klockan elva.
-Men då tar jag den. Kunde inte din kollega ha sagt det när jag pratade med henne för typ en timma sen?
-Nja...Hon visste nog inte.
-Okej, finns det något jag ska tänka på fram tills dess då?
-Jo, stanna hemma och inne så mycket som möjligt.
-Okej, men då tar jag tiden på onsdag klockan elva. *klick*

Hur svårt ska det vara att säga att dom har tider från första början??!

Nu måste jag gå till skolan och hämta lite skolböcker..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ditt tassavtryck här (: