20 september 2009

Strömstad

Tänkte att det var på tiden att lägga upp bilderna från Strömstads resan (:


I Göteborg. Jag vill också ha en rosa vespa (:





Lite bilder från utsidan av hotellet vi bodde på. Var tydligen ett riktigt lyxhotell, Quality Spa and Resort Strömstad. Jag var inte riktigt imponerad kan jag väl säga. Utsidan var imponerande och det var fint inne, men om dom har såna priser på hotellet så förväntar man sig en bättre standard. Ex. så var inte mitt rum ordentligt städat, det gick inte att få ordentligt med vatten i duschen etc.



Lite bilder inifrån hotellet. Jag vill ha en sån där soffa :D


Lite bilder från mitt rum



Efter att vi hade kommit i ordning på rummen bestämde jag och Ann-Marie oss för att gå in till Strömstad för att äta middag och kolla runt lite. För att komma in till stan från den udden vi var på var man tvungen att åka över med denna söta lilla automatiska färjan om man inte kände för en promenad på flera timmar (:





Som ni ser så finns det mkt båtar i Strömstad. Vi lyckades även se lite maneter :D

På lördagen fick vi veta att vi skulle åka ut till Kosteröarna. För att ta oss in till Strömstad då åkte vi med de här två båtarna.

Halvvägs in till Strömstad. Vy mot hotellet och mot stan.

Med denna båt skulle vi åka ut till Kosteröarna

Lite utsikt från båten







Jag hade inte haft något emot att spendera somrarna ute på Kosteröarna (:

Mitt bland träden på dessa två bilderna låg det två stugor väl gömda. (: Såg riktigt mysigt ut.



På väg tillbaka till Strömstad fick vi till och med se lite sälar. Klicka på bilderna om ni vill se dom lite bättre.

Denna båt stod utanför hotellet som vi bodde på. Vi fick veta att det var vid den dyraste kajplatsen (vi pratar miljonklassen) och båten var tydligen inte heller så billig. Men fin var den iaf. Fast jag tror inte man skulle våga åka med den ändå, man skulle va rädd för att ha sönder något som man absolut inte skulle ha råd att ersätta. :D



Och sist men inte minst, lite bilder från flygresan hem till Kiruna igen (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ditt tassavtryck här (: