25 december 2008

Länge sen sist


jag skrev nu. En del har hunnit hända. Igår var det julafton bland annat. (:
Jag har nu jullov från skola och har jobbat extra på Lottas fram till julafton, det var skönt då jag fick lite pengar att röra mig med. Nu har jag lov till den 8e januari. Skööööönt! Iofs har jag inte hunnit ta det så lugnt ännu. Men nu ska jag fan i mig göra det.
Igår var en riktigt trevlig dag.
Jag var först ner till en av mina mostrar och firade med mommo, morbror och en av kusinerna där. Det var riktigt trevligt. Jag och kusinen pratade en massa, tog igen allt vi missat typ, spelade lite hockey på ett sånt där gammalt spel med spakar man måste vrida och dra i för att flytta spelarna. (: Hon vann så klart men jag hävdar fortfarande att hon fuskade. :P Sen var jag och hon iväg till coop en sväng och gjorde lite såna där sista minuten inköp som hade blivit glömda. Det var skönt att kunna gå på coop när människor för en gångs skull inte bara stressade. Allt var så fridfullt.
Sen fick jag julklappar där också.
Av min moster med familj som jag var hos fick jag och Andreas en bok med en massa recept på Brownies, värmeljus med doft av äpple, värmeljus med doft av vanilj och en förpackning med salt och peppar kvar i trä.
Sen av en annan moster med familj som inte var där då de var nere i Karlstad och firade jul, fick jag och Andreas två koppar och thé.
Sen fick jag lite pengar av mommo.

Sen blev det hem igen.
Eftersom Andreas jobbade förmiddag så blev det att åka till hans föräldrar lite senare. Så jag satt hemma i lugn och ro och kollade Kalle och slog in de sista julklapparna. Sen kom jag på att vi hade en väldigt lång biltur framför oss då vi skulle ut till deras stuga och fira så jag beslutade mig för att gå ner och sopa av bilen och skrapa rutorna färdigt så att Andreas skulle slippa det. Det räcker med att han får köra då jag inte har tagit mig i kragen och tagit körkortet ännu.
Så vid halv sex, sex tiden var vi ute i Pirtti. Då blev det middag och en massa prat. Andreas föräldrar och hans syster och man var där och det var riktigt trevligt.
Efter det blev det julklappsutdelning. (:
Jag fick helt underbara julklappar. :D
Av min kära sambo fick jag en Ipod shuffle, och filmen Kikis expressbud. (: Jag hade redan tidigare fått en bok om hur man tecknar manga och en prenumeration på Kalle Anka.

Av mina svärföräldrar fick jag en ny mobiltelefon, en prenumeration på Knep och Knåp, ett par stickade strumpor, ett halsband, en bok med olika mönster på saker man kan sticka och en biobiljett så jag kan gå och se Harry Potter i sommar, nån som vill följa med? (; Sen ska jag få en julklapp till tydligen men den hade inte hunnit komma ännu.

Av Andreas syster och man fick jag filmen Kalle och chokladfabriken, en burk med läppglans med Hello Kitty på och en bok med olika mönster på saker man kan virka.

Sen fick vi lite saker tillsammans jag och Andreas också. Vi fick en matberedare, en strykbräda, en hållare för disktrasan, sladdlindare till mobiltelefonerna, en helsvart disktrasa och en metalltvål. För dom som inte vet det så använder man metalltvålen när man tex har hackat vitlök eller nå sånt och ska lyckas få bort doften från händerna. (:

Såå.

Det var en riktigt trevlig julafton.
Lite jobbigt var det bara att behöva åka så lång sen på kvällen då vi var tvungna att åka hem eftersom Andreas jobbar förmiddag idag också.. Men det gick bra ändå.
Såg en stackars ren mellan Holmajärvi och Poultsa som haltade jätte mkt över vägen. Den hade säkert fastnat i något men jag fick nästan tårar i ögonen när jag såg hur den verkligen fick kämpa för att ta sig över vägen. ): Hoppas verkligen att de som äger den hittar den och ser till att den får hjälp.
Då vi inte visste om vi skulle göra något åt det fick det bli ett samtal hem till svärföräldrarna som sa att vi skulle ringa till Kiruna polisen. Jag provade ringa men samtalet kopplades bara bort först. Sen kom jag fram till nån telefonsvarare som sa att "personen du försöker nå har telefontider mellan...". Det kan ju inte riktigt stämma så jag tror nästan att det var fel nummer.
Men iofs så skulle det väl inte direkt vara så förvånande om det faktiskt stämde. Jag provade ringa till polisen i somras då en kille på studenten var lite väl full och började kasta glasflaskor mot bilarna som stod parkerade här nedanför vårat hus. Jag ringde 112. Förklarade vad som hänt. Blev kopplad till Kiruna polisen. Fick sån där ton som när man väntar på att någon ska svara. Det var sån ton i typ fem minuter. Samtalet kopplades bort. Men då var ju så klart killen försvunnen sen länge sen så då var det ju ingen idé att ringa igen heller. Så, jag skulle alltså inte bli så förvånad om det faktiskt var rätt nummer jag ringde..

Näe, nu ska jag ta och fixa lite här hemma. Ser ut som om en orkan har fart runt här efter allt julstök som har varit. (:
Sen blir det en lång, varm och skön dusch. Det är som skönare att duscha när man har fått ordning överallt och det inte ligger en massa saker framme när man kommer ut.

Sen när Andreas kommer hem så ska vi iväg och äta på Laguna med hans vänner och sen vet jag inte vad som händer.
Det återstår att se. (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ditt tassavtryck här (: