31 december 2008

Jag har tråkigt...

... och Andreas är inte hemma så jag kan inte sova.. ): Han och några vänner beslutade sig för att hyra en stuga i Björkliden över nyår så de åkte dit i morse. Jag själv ska jobba imorgon så vi hade ändå inte kunnat fira ihop. Men det är jobbigt när man ska lägga sig och försöka sova när man är van vid att ha någon bredvid sig i sängen.. ):

Jag har haft så där jätte tråkigt nu på kvällen så jag skrev ihop en egen sån där lista som folk alltid brukar lägga upp. Jag har säkert inte tänkt på en massa såna där "viktiga" frågor som bara alla måste få veta svaren på.. Men ändå..

En topp 3 lista typ..

Bästa filmerna:

1. Vildängel

2. Det levande slottet

3. Serenity

Bästa tidningarna:

1. Nemi

2. Kalle Anka

3. Larsson

Bästa låtarna: (just nu iaf)

1. Him – Wings of a butterfly

2. Nomy – Cocaine

3. Creed – One last breath

Bästa serierna:

1. Firefly

2. How I met your mother

3. Entourage

Bästa sakerna att göra en regning sommardag:

1. Läsa

2. Kolla film

3. Pyssla

Bästa sakerna att göra en solig sommardag:

1. Vara ute och fotografera

2. Ligga ute på gräset och sola och dricka något kallt

3. Vara ute i Pirtti

Bästa sakerna att göra en snöig och iskall vinterdag:

1. Ligga kvar i sängen på morgonen

2. Krypa upp i soffan under en massa täcken och kolla film

3. Dricka te och äta makrillsmörgåsar med Malin

Bästa sakerna att göra en inte så kall vinterdag:

1. Ligga kvar i sängen på morgonen

2. Ta en lång promenad med någon

3. Fota det fina landskapet som vi faktiskt har

Bästa somrarna:

1. Sommaren 2002, sista sommaren med mamma

2. Sommaren 2001, sista sommaren i Altajärvi, Malin vet varför (;

3. Sommaren 2000, då var jag hos min faster i Tyskland hela sommaren

De ägodelarna jag först skulle rädda om det började brinna:

1. Mina fotoalbum

2. Min dator

3. Min minneslåda

Vilka jag skulle ta med till en öde ö:

1. Andreas, han vågar röra i såna där kryp som inte jag vågar röra i

2. Malin

3. Danne, tror inte Malin hade följt med annars, skulle hon nog inte göra ändå men :D

Vilka saker jag skulle ta med till en öde ö:

1. Ett stort myggtält

2. En stor luftmadrass

3. En väska full med tändare och tidningar (då har man något som kan hjälpa till att få fart på elden och så har man något att läsa)

Bästa djuren:

1. Hundar

2. Hästar

3. Drakar

Bästa maträtterna:

1. Mammas köttgryta som jag aldrig lyckas få likadan ):

2. Mina tacobaugetter

3. Andreas mat när han bara blandar sånt vi har hemma

Bästa alkoholfria dryckerna:

1. Coca-cola

2. Vanligt vatten

3. Lingondryck

Bästa alkoholhaltiga dryckerna:

1. Mamma Mu

2. Baccardi Breezer Pineapple

3. Smirnoff ice

Bästa ögonfärgen:

1. Blåa

2. Gröna

3. Bruna

Vad som gör mig glad:

1. Andreas och mina vänner

2. Mina fina minnen med mamma

3. När folk gör små söta saker helt utan förvarning

Vilka jag hade velat få träffa en gång till:

1. Mamma

2. Morfar

3. Ditto

Vad jag skulle vilja ha:

1. Pengar

2. Körkort

3. Egen bil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ditt tassavtryck här (: