3 december 2008

Happ, då har man blivit sjuk

igen.. Jag blir då aldrig kvitt alla dessa sjukdomar.
i somras fick jag vara in till sjukhuset då jag börjat hosta blod. Det visade sig vara ett sår på stämbandet. Enda som fanns att göra var att dricka äckliga, slem lösande brustabletter och vänta.
I natt kom det tillbaka. Inte roligt. Ringde till primärvården i morse, "tyvärr, vi har inga fler tider för idag du får återkomma imorgon." Blev hemma från skolan idag också, kändes inte så roande att gå dit när man hostar blod. Så det blev en heldag i pyjamas i soffan. Nu på kvällen blev det dock värre så jag ringde till akuten. Som tur var så fick jag prata med den läkaren jag träffade i somras och han sa att jag till 99% har dragit upp samma sår igen. Han tyckte att det var onödigt för mig att komma in och slösa en massa pengar för det när det inte finns något dom kan göra åt det. Får jag däremot feber så måste jag komma in direkt. Så då blir det en tid med de äckliga brustabletterna igen. Plus att jag inte får prata mer än när det verkligen är nödvändigt också. Wiiiie! Eller så inte. Visst det kan vara skönt under lektionerna men tråkigt ändå..
Näe, nu längtar jag verkligen till på fredag. Luleå, hotell, shopping och bara umgås jag och Andreas.
Imorgon måste man till skolan igen, kommer nog bli lite svårt att kunna koncentrera sig dock, kommer sitta och hålla tummarna för Andreas pappas operation. Kommer säkert att hoppa högt så fort telefonen vibrerar i väntan på att hans mamma hör av sig.
Nu är det nog dags att sova skulle jag tro. Eller försöka i af. Har sovit en del under dagen så det kan nog bli lite svårt ändå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ditt tassavtryck här (: