3 maj 2009

Valborgshelg

Nu har Valborgshelgen passerat. Och den har varit riktigt trevlig. :D
Först på torsdag morgon ringde Mona. Det var meningen att jag skulle vara hundvakt åt Disel över helgen då de skulle iväg men han var dålig i magen så det blev inte. Men då kom hon på att jag kunde följa med dom istället och så blev det.
Så på torsdagen vid två åkte vi iväg till Karre.
Sen på eftermiddagen ringde Malin och berättade att hon och Daniel har blivit föräldrar. :D
Och gissa vem som har haft rätt hela tiden?! Jo, jag! Jag har hela tiden sagt att de kommer att få en liten dotter och det blev en liten dotter. Så himlans söt också, hon ser ut som ett litet troll. :D
På kvällen var vi och kollade på majbrasan på campingen och efter det blev det bara att ta det lugnt.
På fredagen blev jag väckt av Isak, Monas brorson, då han kom och slet upp dörren halv åtta och frågade vad vi gjorde. Han såg som så förvånad ut också när jag sa att vi sover. (: Riktigt gullig den där killen.
Sen efter att vi hade ätit frukost och lunch så stack vi iväg till Keinovuopio. Det känns lite konstigt att man först åker från Karre över på finska sidan och när man sedan kommer fram så svänger man in på en liten grusväg vart man parkerar bilen (om isvägen är stängd). Sen går man över en hängbro och då är man plötsligt på svenska sidan igen. :D
Det var en riktigt trevlig stuga som Mona och Anders har där. Helt utan ström och rinnande vatten och riktigt mysig. :D
När vi kom tillbaka till Karre på eftermiddagen så blev det middag och sedan en middagslur. Det behövdes verkligen.
Sen tog vi det bara lugnt resten av kvällen.
På lördagen blev det att stiga upp 06.00 eftersom vi var tvungna att vara i Svappavaara 08.30 eftersom Anders skulle iväg på match. Vi hann dit iaf och vi hann till och med stå och vänta på bussen ett tag.
Sen åkte jag och Mona vidare in till stan, stannade till på Statoil och köpte varsin macka och dricka och sedan åkte vi hem och sov. Jag tror jag sov två timmar och sedan blev det att duscha och göra sig i ordning i väntan på att Mona skulle ringa.
Sen stack vi ner på coop och köpte lite mat och efter det for vi hem till henne och grillade, drack lite vin och hade en riktigt trevlig kväll. :D
Kiruna vann förresten matchen med 2-1.
Nu idag har jag inte alls gjort så mycket. Typ sovit mest hela dagen. Och nu ska jag bädda ner mig i soffan och kolla på Spiderwick i HD. Är så glad över våran nya box, det är mycket bättre bild med den. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ditt tassavtryck här (: