19 februari 2009

Jag har funderat lite...

...på Kiruna bostäder. Dom verkar inte så mån om sina hyresgäster verkar det som.
  • Vi har oftast alldeles för kallt i lägenheten
  • Det drar in
  • Kranarna droppar fast man har dragit åt dem
  • Vi har ingen köksfläkt så så fort man ska laga mat så blir det iskallt då man oftast måste öppna fönstret
  • Vi har bara ett jordat uttag och tydligen så täcker inte hemförsäkringen våra elektronik grejer om det skulle hända något om man inte har jordade uttag
  • Och sen har vi en ventil eller något liknande i skafferiet som brukar vara vit av snö (den är egentligen gul)

Kiruna bostäder har varit och kollat elementen, dom har varit och kollat tätningen i fönsterna och vi har skrivit till dem om jordade uttag men det kan vi tydligen inte få. Det är helt sjukt enligt min mening. Det blir som aldrig någon förbättring. Dom ska tydligen byta fönster åt oss... 2010! Det skulle behövas typ nu! Dom byter ju på planerna nu så då borde de kunna göra det hos oss också.

Sen förstår jag inte en sak till. Kiruna bostäder fick pengar för att riva de igenslagna husen på Terrassen men pengarna gick till annat istället. Så nu om dom ska sälja husen måste dom betala tillbaka pengarna. Men varför bara då?! Tar du ett lån som du tänkt använda till att köpa en ny bil men köper annat istället så måste du ju hur som helst betala tillbaka pengarna. Varför måste inte Kiruna bostäder betala tillbaka pengarna då?

Och hur kommer det sig att dom inte kan fixa det som behövs fixas i våran lägenhet, och säkert andra lägenheter på Terrassen, när det tydligen finns pengar för att bygga "lyx" lägenheter på planerna?

Jag skulle verkligen vilja veta hur de prioriterar egentligen. Och om dom verkligen tror att folk kommer att vara villiga att betala de summor som Kiruna bostäder vill ha för de så kallade "lyx" lägenheterna på planerna. Visst, folk tar säkert lägenheterna för tillfället då det typ inte finns nå andra lägenheter här i stan. Men jag tror nog att de flesta kommer att flytta därifrån så fort de får chansen på en annan, billigare lägenhet.

Jag säger då det, får man chansen så kommer jag iaf att flytta till ett annat bolags lägenheter direkt. Så kanske man iaf får saker fixade ifall de inte fungerar.

2 kommentarer:

  1. de där lät inge vidare du! hujja dom verkar iinte mån ALLS för 5öre.Men fab är inte så mycket bättre.Har dålig kyl och frys.Frys varorna frystorkar för de är för akllt fast än jag sänker tempen!? och kylen är iskall den med fats jag sänker voi voi.Sen får jag vatten i elementen ständigt och jämt vilket resulterar i att jag fryser ihjäl haha hade 13 grader inomhus engång haha ;D gick med jackan på. vi kanske måste ha en HSB läegnhet du och jag!?

    SvaraRadera
  2. det var nog så att eftersom pengarna användes till renovering av lompishus så får kiruna kommun betala böter på pengarna... eller nåt, dumt är det iaf att inte staten "glömmer" bort skulden eftersom det hade gynnat byggindustrin här i stan

    /andreas

    SvaraRadera

Lämna ditt tassavtryck här (: