7 januari 2009

Idag börjar allvaret igen..

Så. Nu sitter man här i skolan igen. Nu börjar allvaret. Eller egentligen inte nu, utan tio. Fick veta när jag kom hit att jag egentligen har sovmorgon. Inte så trevligt att få veta det när man redan är här men. Egentligen ska jag inte börja förens efter lunch då jag inte har religion nå mera och jag läser inte heller engelska A. Jag ska börja läsa engelska B men det är via distans då skolan inte har den kursen. Men den kursen böjar inte förens i februari. Så jag och syon kom överens om att jag ska gå på engelska A tills B kursen börjar då jag missade lite i januari förra året. Jag började senare än alla andra så jag missade lite då, plus att jag var sjuk en del på våren så då har jag chansen att få upp närvaron lite. Så då får jag ändå sovmorgon på onsdagarna men bara till tio. Men det gör inte så mycket, jag börjar bli van vid att kliva upp tidigt nu. Plus att om man har för lång sovmorgon blir det lätt att man kanske inte orkar gå alls den dagen så.
Så just nu sitter jag i biblioteket och försöker fördriva tiden tills engelskan börjar. Det jobbiga kommer bli att när engelska B börjar så kommer jag att ha den när engelska A egentligen är så då om jag inte vill sitta och jobba med det i skolan så blir det håltimmar. Så jag pratade med syon om det också och kom fram till att det nog blir lättast att sitta i skolan och jobba med det. Så jag kommer att få ett rum att sitta i och så är det bara att jag tar med min dator då skolan har sån där trådlös uppkoppling. Så när alla andra går till sina lektioner kommer jag ta min dator och gå och stänga in mig i ett rum i biblioteket. (: Hoppas verkligen att det kommer att gå bra med distans studierna. Det gick ju relativt bra via komvux och då satt jag ju hemma hela tiden, här har jag alltid min underbara engelska lärare att fråga om jag kanske skulle behöva hjälp. Och är inte hon här så finns det en massa andra lärare att fråga. Plus att min nya lärare kommer ju att finnas via internet. Jag kommer att läsa via folkhögskolan i Kristinehamn, så det är en bit att åka för att kunna träffa läraren, därför blir det nog bäst att sitta här i skolan och jobba.
Då har man fördrivit lite tid iaf. Nu är klockan tio i nio så det är bara en timma och tio minuter kvar tills jag börjar. Men som tur är, är det bara 35 minuter kvar tills dom som just nu har lektioner slutar så då kan man gå och dricka kaffe. (: Det är som inge roligt att gå själv så..

1 kommentar:

Lämna ditt tassavtryck här (: