28 oktober 2008

Shazaam

Nu undrar ni säkert om rubriken va? Saken är den att nu, idag och igår, så har jag jobbat för Unga Örnar och vi har haft uppe Shazaam här. Så han har uppträtt igår på Lompisgården och idag ute på Tuollagården. Igår visste inte jag att jag skulle jobba så jag hann inte alls få med mig kameran innan jag stack, idag däremot stod jag med kameran i högsta hugg. Inte bara för att kunna lägga ut här utan även för att kunna lägga ut bilder tillsammans med Idas intervju på www.ungikiruna.nu
Så. Just nu ligger min kamera och håller på att ladda in alla dessa bilder på min dator så bilderna kommer upp här, förhoppningsvis, imorgon om inte jobbet drar ut på tiden imorgon.
Däremot kan jag tipsa er om lite annat smått och gått. Första saken är ju såklart Shazaams hemsida.
www.shazaam.se
Där kan ni hitta en massa smått och gott att läsa. Är ni för lata för att gå in där så kan ni kolla på klippen här istället.

Flygbolags John



Lirarkatten

Shazaam - Lirarkatten (promotrack)


Jag kan ju säga som så. När min kära svärmor frågade om jag kunde jobba igår var jag väl inte så jätte sugen på det eftersom det här egentligen inte är sådan musik som jag lyssnar på. Men när jag väl kom därifrån var jag glad att jag hade jobbat och såg faktiskt fram emot att få lyssna på musiken en gång till idag.
Och jag säger då det till er som kom upp och gjorde detta möjligt, ni är verkligen guld värda. Det är inte många som tänker på att komma och spela för de som är för unga att komma in på krogen tex. Och det är nog inte många som skulle engagera sig så pass mycket som ni gjorde när ni tex inte gick därifrån så fort ni var klara utan stannade kvar och umgicks med ungarna. Jag tror nog inte att någon av de artisterna som tex Kiruna festivalen har tagit hit skulle nöja sig med att sova på tält sängar nere i en källare ute i Tuolla. Jag tror inte heller att de skulle ställa sig och spela biljard med ungarna eller utmana dem i Guitar Hero.
Så än en gång, tack så jätte mycket för att ni ställde upp för Kirunas ungar och förhoppningsvis så kan vi ordna något liknade på påsklovet eller sportlovet kanske.

Och som sagt, bilder kommer vilken dag som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ditt tassavtryck här (: