18 september 2008

Politiker

Något jag verkligen stör mig på, POLITIKER!!

Varför ska politiker ha rätt till så mycket mer pengar än oss vanliga människor? Varför är dom mer värda än vad vi är?

Jag störde mig inte alls så mycket på dom innan jag såg programmet Insider. Varför ska inte de behöva sjukanmäla sig precis som vi måste? Inte får vi någon lön om inte vi gör vårat arbete inte. Sen att dom får nästan hur mycket pengar som helst när de lämnar sin post, det förstår jag absolut inte.


Nu till varför jag skriver detta just nu. Idag hade vi en massa politiker på våran skola, tror de lyssnade på någon föreläsning om stadsflytten eller något sånt. När vi sedan hade våran fem minuters rast skulle vi gå ut och röka. Det står en grupp politiker mitt i vägen för att vi skulle kunna komma ut.
Jag; "ursäkta"
Ingen reaktion
Jag; "URSÄKTA"
Ingen reaktion
Då blev jag så förbannad att jag bara gick rakt genom gruppen så de var tvungna att flytta på sig.

Ska inte de föregå med gott exempel?
Hur kan dom ens ha mage att säga att dagens ungdomar inte har nå hyfs?

Jag säger då bara en sak;


JAG HATAR POLITIKER, DERAS SÄTT ATT TRO ATT DOM ÄR MER VÄRDA ÄN VI ANDRA OCH DERAS SPECIAL REGLER!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ditt tassavtryck här (: