20 mars 2008

Dagen

Vill verkligen inte bo i det här huset nå mera..
Under en halvtimma så har någon varit och ringt på dörren här sex gånger.. Och varje gång jag går och kollar vid dörren så är det ingen där.. Det känns lite väldigt otäckt..
Det är säkert bara nå snorungar som jävlas men det känns ändå otäckt..
Just den delen när man inte vet vem det är..
Men det känns lite tryggare när man ringer till Malin och hon är beredd att hoppa in i en taxi bara för att komma hit..
Tur att man har sina vänner även om man inte hinner umgås med dom så ofta som man vill..

På tisdag åker jag med Andreas mamma, Maivor, ut till deras stuga i Pirtti. Andreas kommer ut på fredag.
Det ska faktiskt bli roligt att umgås bara jag och hon lite, få chansen att lära känna varandra lite bättre.
Visst, vi har ju pratat och sånt förrut, men det är inte samma sak när det är andra människor i närheten..
Ska bli skönt att åka dit ut och bara känna lugnet.. Ska ta med lite skolgrejer däremot, har en bok till engelskan som jag ska börja läsa och sen ska jag göra klart mina arbeten till naturkunskapen och religionen..

Sen ska jag ta med datorn och finslipa mitt CV också så jag kan gå runt och söka lite sommarjobb sen..
Jag har sökt en del jobb här i stan men det är inte så många som annonserar ut sina jobb.
Jag har även sökt en del jobb i Stockholm men jag vill som helst vara kvar i stan så..
Så då blir det att gå runt en del..
Ska försöka att gå till så många företag som möjligt så man har större chans att få något..
Spelar som ingen större roll vad det är för jobb, så länge det inte är äldreomsorgen..
Skulle nog inte trivas med det när jag spenderar så mycket tid redan med att hjälpa min mormor och sånt..
Det blir som rätt så jobbigt i längden..

Dröm sommarjobbet hade nog varit att få hålla på med hästar igen.. Det var som ett tag sen.. Sökte ett jobb som hästskötare till ponnyridningen på Skansen men den platsen hade de redan tillsatt.. Lite tråkigt faktiskt.
Hade nog varit ett trevligt ställe att jobba på.
Jag har inte hållt på med hästar sen jag bodde hos pappa.. Och det är som ett tag sen.
Jag saknar verkligen det..

Visst hade det varit roligt att få ett sommarjobb nere i Stockholm, men ändå inte.
Det hade varit roligt att få chansen att träffa alla som man brukade umgås med där nere förut..
Plus att jag hade fått chansen att umgås lite med min lillasyster, Johannah, också. Jag har faktiskt inte träffat henne sen i november 2006, och det är som ett tag sen..
Plus att jag skulle ha chansen att åka ner till Katrineholm över en helg och träffa alla där..
Träffa Eija som var som en extra mamma för mig när jag bodde där..
Träffa Kerstin som jag jobbade med på Björkbacken, vi umgicks väldigt mycket då men jag har inte träffat henne sen jag flyttade från Katrineholm..
Men ändå..
En hel sommar från alla här uppe.
Det är inte säkert att jag skulle hinna träffa Andreas något..
Jag lär säkert inte hinna åka upp hit något under sommaren så jag hinner nog inte träffa alla vännerna här under sommaren..
Och sen när man väl kommer tillbaka så ska man börja skolan direkt ungefär så då hinner man inte heller umgås..
Så jag har rätt så blandade känslor över det hela som kanske märks..
Hojja, det är svårt att veta hur man vill göra..
Speciellt när det tar så lång tid innan man får svar från något av jobben dessutom..

Näe, nu ska jag gå och fylla på mitt vattenglas och sen fortsätta kolla på Gordon's kitchen nightmares..

image46

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ditt tassavtryck här (: