8 december 2011

Skönhetsdrottning, sex veckor gammal?

Tar det lugnt idag innan det dags för jobbet. Sitter och kollar på TLC, en av mina nya favorit kanaler. Blir lite förskräckt dock när jag kollar på Toddlers & Tiaras..
Vissa föräldrar börjar tävla med sina ungar när de är sex veckor gamla.. Vad kan en unge som är sex veckor gammal utstråla i en skönhetstävling?
De sätter löshår, löständer, spraytan etc på tvååringar, ungarna skriker och vill äta eller sova men det går ju inte då håret måste sprayas, ansiktet måste sminkas och så måste de ju så klart få på sig de obekväma kläderna också..
Ena sekunden hör man mamman säga att så länge dottern behandlar dem med respekt så kommer hon fortsätta skämma bort henne bara för att nästa sekund höra dottern skrika "jag är törstig, hämta dricka åt mig! Nu!" Jag vet inte, men jag skulle nog inte kalla det för att visa respekt.. Men det är ju bara min åsikt..
Dessa program är lite skrämmande ändå..

Håll med om att hon inte direkt ser ut som en levande liten unge?!


4 kommentarer:

  1. Visst är det sjukt. gillar också kanalen och brukar spana på dagarna :-)

    SvaraRadera
  2. Hade TLC ett tag och jag kan inte låta bli att kolla på det där programmet fast jag hatar det på samma gång. Det är ju helt sinnessjukt att klä ungarna som nå miniatyrvuxna med löständer, tandblekning, vaxning av ben osv. Det är ju som hundutställningar fast mycket mycket värre :S

    Sen undrar man hur de här barnen mår sen när de blir äldre, tänk om man hela livet fått lära sig att det är utseendet och looken som är viktig, och så växer man upp till en finnig och hormonstinn tonåring och vet inte ens om sina andra värden än utseendet. Nej tack till skönhetstävlingar för barn!

    SvaraRadera
  3. Toddlers & Tiaras är skitläskigt ju.
    Så jäkla tragiskt.

    SvaraRadera
  4. de ser ut som en docka på bilden... är sjukt egentligen hur långt föräldrar kan gå.. skulle aldrig utsätta pojkarna för nå sånt, skulle se ut om jag sminka moggisen o spraya hans lockar ;) crille får inte ens använda spray med färg i håret. heller karamellfärg som går ur när han badar. pojkarna hälsar.

    SvaraRadera

Lämna ditt tassavtryck här (: