7 juni 2011

Lite luft tack!

Jag vet att jag verkligen inte borde klaga nu när vi äntligen har fått lite värme men jag måste få klaga ändå! Du väljer ju själv om du vill fortsätta läsa längre ner eller inte (:

Jag gillar verkligen värme men samtidigt hatar jag den!
Min kropp känns som ett enda stort utslag just nu.
Mina allergier är verkligen inte roliga.
Pollen allergin gör så att näsan antingen är igentäppt eller rinner för fullt. Plus att jag får nässelutslag av den där förbaskade pollen.
Och nässelutslag KLIAR!!
Och nu när det dessutom är varmt, kvavt och djävligt ute så kliar dom bara ännu mer!
Som om det inte vore nog med det så kan jag dessutom inte ta några allergi mediciner heller. De allergitabletter som ska vara mot pollen ska även motverka nässelutslag.
MEN.
Jag får nässelutslag av dom istället!
INTE ROLIGT!! ):
Så.
Just nu kliar typ hela min kropp. Känns ungefär som när man hade vattkoppor som liten om jag minns rätt.
Jag vill väldigt gärna ha sommar och värme men ändå inte. Speciellt inte när det ska vara så förbaskat kvavt ute samtidigt. Hade det åtminstone blåst ute så hade det ju svalkat kroppen en del och då hade det ju inte kliat lika mycket. Men inte ens sån tur har man.
Inte nog med allergier heller. Till råga på allt har jag också Psoriasis utslag i handflatorna och under ena foten som kliar till förbannelse när det blir varmt och fuktigt ute. USCH!

2 kommentarer:

  1. Nässelutslag är inte kul alls :( Hoppas du slipper det så gott det går iaf...

    Jag har fått jobb på Föremålsvården :)

    SvaraRadera
  2. fyyy fasen, stackars dig. Jag sitter typ naken hemma och håller på att dö. Ingen luft och hur kvavt som helst. Längtar tills regnet och åskan kommer så man får lite luft. Gick ut en sväng i morse och tänkte få lite luft. Nej lika varmt ute som inne =/ huvva, lite måste man få gnälla ;) vi måste absolut ha någon middag tillsammans! Hur kul som helst ;)

    SvaraRadera

Lämna ditt tassavtryck här (: