6 december 2010

Dag 07 – Min bästa vän


Måste nog vara Malin skulle jag tro. (:
Malin är den personen jag har känt längst av mina vänner som jag fortfarande umgås med. Vi träffades när vi var fem/sex år gamla. Kommer ihåg det så väl ändå. Jag och mamma hade precis flyttat till Videplan 1 och Malin bodde på Videplan 2. Jag hade just fått en cykel också så jag var ute och cyklade i området. Malin och Bettan var ute och lekte på deras gård och frågade mig när jag cyklade förbi ifall jag ville ha en godis och sedan dess har vi umgåtts. :D
Det finns dock ett år, det året när vi gick i femma, som vi inte umgicks. Jag trodde att Malin var sur på mig och hon trodde att jag var sur på henne så då pratade vi inte. Men när jag sedan började på Lompisskolan igen så visade det sig att ingen av oss var sur på den andra så då fortsatte vi bara där vi slutade.
Den tiden jag bodde söderut blev det inte att vi umgicks lika ofta men vi pratade via internet och telefon näst intill varje dag.
Vi umgås fortfarande, kanske inte lika ofta som man hade velat, men det är inte det lättaste att planera in med jobb, skola, familj etc.
Malin är en sådan person som jag alltid har kunnat prata med allt om. Hon är ärlig och säger vad hon tycker och tänker. Hon får mig alltid på bra humör. Jag vet inte hur många gånger som jag har ringt och varit på jätte dåligt humör och efter några minuter så har hon fått mig på bra humör igen. Det har blivit ett x antal samtal då vi har suttit och kollat på samma tv-program och bara pratat i reklam pauserna också. Men det gör som inget, det blir som en grej man gör tillsammans men ändå inte. :D
Det finns så många minnen som jag delar med Malin så det är lite svårt att välja ut just ett.. Men jag vet iaf att våra hästar står kvar i min gamla farstu på Björkplan fortfarande, kanske börjar bli dags att hämta dom?! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ditt tassavtryck här (: