1 december 2010

Dag 03 – Mina föräldrar

Kristina Peltovuoma
Min mamma, min underbara mamma. (:
Föddes den 13 april 1962. Växte upp i Kiruna med fem syskon och mommo och moffa. 
Hon fanns alltid där när jag behövde henne. Fram tills jag var 17 har jag alltid bott med henne. Tyvärr så dog hon 15 november 2002. Det var en hemsk dag.
Begravningen var på Lucia, så nu förknippar jag alltid den dag med sorg. Mamma hann bli 40 år gammal, inte så många år men förhoppningsvis var det bra år ändå. Vi spenderade en stor del av de åren i mommo och moffas stuga i Sudjavaara. Det var riktigt härliga tider det.
Sista året innan hon dog så jobbade mamma som florist i Katrineholm, vi flyttade dit när jag skulle börja gymnasiet. Hon hann få två barn, mig och Sarah.
Det finns så mkt minnen som jag hade kunnat skriva här. Men allt sånt är väldigt jobbigt så det får bli någon annan gång.

Bo Fasth
Föddes den 1 december 1959. Växte upp med tre systrar och fammo och faffa.
Bor i Stockholm med min lillasyster och Katarina. Pappa har tre barn, mig, Sarah och Johannah.

1 kommentar:

  1. Hehe, min mamma är också född 1962 och min pappa 1959 :P

    SvaraRadera

Lämna ditt tassavtryck här (: