29 november 2010

Dag 01 – Presentera mig själv

Anna Sofia Fasth
Jag är 25 år gammal, höll på att skriva 24. (: Min mamma hette Kristina Peltovuoma och min pappa heter Bo Fasth. Jag har en helsyster, Sarah Andersson, och en halvsyster, Johanna Fasth.
Jag var 2 månader när jag flyttade till Kiruna, mammas släkt är härifrån. Jag, mamma och Sarah bodde här tills jag var fyra och då flyttade vi ner till Katrineholm. Där bodde vi tills jag var ca fem och då flyttade jag och mamma tillbaka hit upp till Kiruna. Här bodde vi sedan tills det var dags för gymnasiet för min del. Då flyttade vi ner till Katrineholm igen. När jag hade gått ett och ett halvt år på samhällsprogrammet på Duveholmsskolan så dog mamma. Den 15 november 2002. Då flyttade jag till pappa och hans dåvarande sambo, Maria, i Sollentuna. Efter det flyttade jag ihop med en kompis i Tensta. Sedan tillbaka till Katrineholm. Där bodde jag i ungefär två år innan jag flyttade till Östersund i några månader och sedan tillbaka till Kiruna. Här har jag nu bott sedan dess. Jag har räknat ut att jag har flyttat 25 gånger under mitt 25 åriga liv. (:
Sedan fyra år tillbaka är jag tillsammans med Andreas Johansson. Vi bor tillsammans i våran tvåa som vi köpte i augusti. (:
Gymnasiet blev inte avslutat då jag flyttade till pappa, utan det har jag gjort klart nu istället. I våras blev jag klar efter två år på Malmfältens folkhögskola. :D Jag har även hunnit prova på en hel del olika jobb. Har bland annat jobbat dagisfröken, sömmerska, restaurangbiträde, butiksbiträde, cafébiträde, våningsvärdinna, sekreterare, fritidsledare och frukost- och lunchvärdinna.
Just nu går jag Ekonom online via Blekinge Tekniska Högskola, började i september. När jag inte sitter med böckerna gillar jag bland annat att pyssla. (: Håller på med allt från scrapbooking till stickning. Film är ett annat stort intresse och fotografering.
Kommer inte på så mkt mer att skriva om mig själv, sånt här är alltid svårt..

1 kommentar:

  1. Det Fija glömde skriva är: Hon är världens bästa kompis och gillar rockabilly-stuket på saker och ting! Hon gillar att baka - framförallt cupcakes! Hon samlar på rosor - helst sina egna hon får så hon själv kan torka dem. En annan stor kärlek är till drakar! Gillar att läsa och har en enormt kul humor! Ja så är hon intelligent åsså - men det har säkert alla redan fattat! ;)
    *kärlek* <3

    SvaraRadera

Lämna ditt tassavtryck här (: