6 februari 2010

Pastagratäng

Hade lust att laga något annorlunda till middag igår och så blev det. (:
Det blev pastagratäng!


ca. ½ paket Linguine fiber pasta
ca. ½ påse kebabkött (den gröna påsen som jag inte lyckades hitta någon bild på)
15-20 coctailtomater som hackas i bitar
1-2 lökar som hackas i bitar
2 förpackningar Milda fraiche
1 förpackning Cheddarost
3-4 vitlöksklyftor

Jag kokade pastan efter anvisningarna på paketet och stekte kebaben som kryddades med Amerikansk BBQ krydda och chili krydda.
Jag hackade tomaterna och löken. Fraichen hällde jag ner i en bunke och dit pressade jag även ner vitlöken och smaksatte med vitlökspeppar.
När pastan och köttet var klart hällde jag ner det i en ungsform som var försedd med bakplåtspapper, allt för att undvika extra disk (:
Jag hällde även ner tomaterna, löken och fraichen och blandade runt det hela. Sedan hällde jag den rivna osten på och satte in allt i ugnen, på 150 grader, i ca. 20-25 minuter.
Och jag kan då lova att det blev supergott!!

5 kommentarer:

Lämna ditt tassavtryck här (: