10 november 2008

Skum dag i skolan

Tydligen så får man inte ifrågasätta något under lektionerna om man inte förstår.
Vi hade genomgång av periodiska systemet idag på naturkunskapen. Våran lärare förklarade det på ett sätt och i boken stod det på ett annat sätt. Då var jag dum nog att fråga hur det skulle vara. Och vilket utbrott hon fick. Det var inte klokt. Hon klagade på att vi söker bara fel med henne hela tiden och då blir hon så nervös att hon gör fel. "Det är inte så lätt att stå här framför en grupp och prata" och "ni borde prova själva hur det känns att stå här" var kommentarer hon sa. Jag som då redan var lagom irriterad efter det hon sa innan det var dum nog att kläcka ur mig typ "men man vet ju om att man måste stå och prata framför en grupp när man väljer att bli lärare", det skulle jag inte ha gjort tydligen. Då gick hon ut ur klassrummet. Efter en stund kom hon tillbaka och sa att vi fick gå hem för hon skulle prata med rektorn och så sa hon något om att sluta. Som vi tolkade det så ska hon typ sluta.
Ska bli intressant att se imorgon hur det blir.. Så det var verkligen en skum dag..

Imorgon blir det jobb.. Och på onsdag.. Och på fredag..
Imorgon Tuolla, onsdag Lompis och fredag Tuolla.
Jag börjar trivas med att jobba ute i Tuolla, det känns trevligare på något sätt. Kan bero på att det har varit så mycket problem på Lompis på sista tiden. Det har varit så mycket bråk och tjafs där på sista tiden tyvärr. Får se hur länge till det kommer att få vara öppet på Lompis. Det går inte att fortsätta om det ska vara bråk, tjafs och förstörelse hela tiden tyvärr.
Näe, Tuolla är mycket trevligare. (:
Jag möblerade om där ute i fredags. Vi öppnar sex på fredagarna men jag var där redan vid tre tiden så jag passade på då. Och det blev populärt, ungarna gillade den nya möbleringen mycket bättre än det gamla, det blev som mer plats nu. Får se vad den övriga personalen säger. Men det är ju för ungarnas skull som vi är där så det är ju bra att dom är nöjda iaf. Det blev som lättare att hålla koll på allt och alla också. Man har bättre översikt över hela lokalen nu. Funderar på att ta med mig kameran på tisdag och fota. Fotade en del när Shazaam var där så jag kan göra en sån där före och efter grej. (: Så det kanske kommer upp här snart. Har även fotat lite på Lompis som jag ska lägga in här. Ska ta mig i kragen och fixa en massa såna där saker som man har skjutit upp ett tag nu så det blir gjort nån gång.

Näe, nu blir det middag, min söta Andreas står och lagar mat för fullt. Wok med kött, nudlar och en massa annat gott. Hoppas det blir över till en matlåda också. (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ditt tassavtryck här (: