29 april 2008

Dagen



Nu är det ett tag sedan jag skrev något. Vet väl inte om det är så mycket som har hänt sedan sist. Men jag ska försöka komma på något i alla fall.
Jag har umgåtts med Katti i lördags, vi var på Berthas och åt pizza sedan var vi hemma hos henne och färgade mitt hår. Det tog ett tag, två omgångar med blekning och en omgång röd färg. Men jag blev nöjd med det i alla fall och det är det viktigaste.



Efter det kollade jag film med Rickard och Elisabeth, vi kollade Black Christmas. Det skulle tydligen vara en skräckfilm, inte min åsikt precis. Den var äcklig, det var den, men inte det minsta skrämmande. Sedan var det meningen att jag skulle gå hem men då ringde Malin efter vägen och frågade om jag skulle med och åka bil. Det var länge sedan vi (jag, Malin, Danne och Katti) var ute och åkte bil så jag sa jag.
Det var väldigt roligt att vara ute. Tihi, Danne fick Kattis rumpa att skaka. :D
Ingen som inte var i bilen lär förstå det där sista men jag lovade Malin att skriva det. (:
Blev väldigt chockad när vi åkte vägen förbi Empes vid tolvtiden ungefär, polisen hade stoppat en bil och stod med dragna vapen mot den. De stod där rätt så länge och vi blev väldigt nyfikna över vad det var som hade hänt men inte fick man veta något. Lusläste NSDs, Kurirens och Aftonbladets hemsida i söndags, stod ingenting om det. Lusläste NSD och Kuriren igår, stod ingenting om det. Däremot tyckte NSD att det var viktigt att skriva att brandkåren hade fått rycka ut för att släcka en brand i en papperskorg på Coop parkeringen här i stan. Man börjar fundera lite på hur de prioriterar nyheterna egentligen.




Jag har gått med i Tjej-jouren här i stan också. Var på föreläsning med dem i torsdags om mäns våld mot kvinnor. Det var faktiskt väldigt intressant. Nästa torsdag åker jag och två andra från tjej-jouren iväg på utbildning i Dalarna. Det ska bli härligt att få komma iväg till sommaren en liten stund och intressant när man får träffa medlemmar från tjej-jourer från hela Sverige. Hoppas verkligen att man får lära sig en massa nytt också. Sedan veckan efter ska vi ha ett tjejcafé på Parkskolan för elever som går i sjuan till nian. Vi ska ha en del information om tjej-jouren och lite frågesport och sådant. Och sedan på fredagen ska vi ha en teaterföreställning på Folkets hus.
Teatern heter Ett vinnande koncept! och är en teaterföreställning om ungdomar och alkohol, ?Patrik är kär i Retsina, men han vågar inte prata med henne. Han får en idé. Han ska ordna en fin fest - ett vinnande koncept! Men det blir inte som han tänkt?? Teatern spelas av gruppen Paradise City, jag har aldrig hört talas om dem men jag har fått höra att de ska vara väldigt bra så det ska bli intressant att se.



Nu ska jag och Andreas iväg och äta hos Maivor och Kenneth (hans föräldrar), Maivor ska göra pasta med lax åt oss. Sedan ska jag hem igen och göra en tårta till mormor, hon fyller år på torsdag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ditt tassavtryck här (: